Nontent of content? Vandaag las ik een artikel dat Hannah Fransen voor Frankwatching schreef. Het ging over de de extreme hoeveelheid content die we met z’n allen maar aan het maken zijn, puur om op te vallen en het produceren om te produceren.
Door die grote stortvloed valt uiteindelijk niemand meer op en wordt de lezer content moe. Content verliest zijn betekenis; nontent dus!
Dit triggerde mij. Dit is precies wat ik, als contentcreator niet wil zijn: een contentmachine continue maar content uitkotst. Daar draait het namelijk niet om.
Wanneer je duidelijke visie hebt, en een supergoed product (of dienst) aanbiedt dan wil je daarover je enthousiasme delen.
Dan wil je dat je jouw (toekomstige) klanten net zo enthousiast krijgt.
Dan wil je de kwaliteit die je biedt ook uitstralen.
Daarmee wil je de socials op…
Gewoon voor het echte, authentieke verhaal waarmee je echt verbinding legt met je doelgroep.
Daarom maak ik niet zomaar content, ik kijk altijd samen met de klant naar de achterliggend visie en strategie van de ondernemer. Daarmee willen de echte impact te maken. En niet als een soort van slaaf van social media maar telkens nontent de wereld in slingeren.
Past dit ook bij jou? Dan bedenk ik graag samen met jou hoe je nontent ombuigt naar content in jouw contentstrategie.