Missiestatement

Heb jij al een missiestatement opgesteld? Waarom zou je dat doen?

Een missiestatement is een krachtig middel om steeds terug te keren naar de kern van jouw onderneming, als een kompas dat de richting aangeeft van jouw ondernemerschap. Het helpt je te focussen op wat echt belangrijk is, scherpe prioriteiten te stellen en bewuste keuzes te maken, zoals het selecteren van klanten, uitbesteden van administratie of het beheren van social media.

Dit brengt me bij wat ik te bieden heb: continuïteit in contentmanagement en geen verspilde tijd aan het steeds opnieuw uitzoeken van nieuwe dingen op social media.

Voor mij is het essentieel om jouw missiestatement te kennen, zodat ik jouw social media kan beheren in lijn met jouw bedrijfsfilosofie.

Durf jij het aan om er nu een te maken? Pak pen en papier, je laptop of je telefoon. Zorg even voor rust om je heen. En begin:

Je missiestatement schrijven

Wat zet je in je missiestatement? Ik, (je naam), ben een… (gebruik krachtige woorden die bij jou passen). Hou het kort, maximaal 4/5 regels, zodat je het uit je hoofd kunt opzeggen. Vermijd namen, behalve die van jezelf. Behoud balans tussen jezelf en anderen; wat wil je voor jezelf en wat voor anderen?

Bijvoorbeeld die van mij: Ik, Elinde, ben een rustcreator en creatief vuurtje ineen. Ik bied ondernemers een marketingbasis, zodat ze met hun core business kunnen vlammen. Ik leer ondernemers graag om hun marketing op een professionele manier zelf te doen, en ben er ook als het teveel wordt. Ik ben de steunpilaar voor mijn gezin en hou van mijn man, kinderen, dieren en mezelf.

Geïnspireerd door Hugo Bakker (auteur van het boek ‘ExpertTips voor kennis verkopen online’).

Heb je ‘m gemaakt? Lees ‘m hardop voor en VOEL. Wat gebeurt er in je? Wordt je emotioneel of warm van binnen? Voel je een rust dalen? Dan klopt hij voor jou!

Gefeliciteerd! Dit is jouw missiestatement.

Veel plezier en succes op je avontuur.

Comments are closed.